Blandat

För er som inte vet så jobbar jag som undersköterska och jag måste säga att jag älskar det! Finns ingen bättre känsla än att komma hem och veta att man hjälpt andra människor som fått diverse begränsningar i sitt liv! Finns så mycket annat som är så bra med att jobba inom hemtjänst och demensboende såklart:) För tillfället så har jag vik på ett demensboende fram till 25 juni (tror jag det var) Det är ett otroligt fint boende och underbar personal/chef såklart!! Då jag inte jobbat på ett demens boende innan, så var det ganska nytt för mig trots mina 2 år i hemtjänsten. Det är så himla mycket som skiljer sig mellan hemtjänst och boende. Trots detta har jag klarat mig fint och kommit in bra i rutinerna. . Jobba 7:30- 13:00 idag och sen var det raka vägen till apoteket för inhandla avmaskningsmedel till mina söta katter. & såklart in på affären och handla diverse saker som saknades hemma. Efter det var det bara att åka och tvätta bilen som såg helt förjävlig ut. USCH fick ju skämmas när man åkte i den.. Men nu är pärlan fin igen. Inväntar min man som snart kommer hem. Vi ska åka till stubutiken i kd för att titta på golv och tapeter till "kattrummet" och sen blir det MAX MAT MUMMMS bästa stället ever!! Vilken tycker du mest om utav burgerking, mc och max? :)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

madeleiiine.blogg.se

Mitt liv, tankar & funderingar

RSS 2.0